اجرای شازده کوچولو ایرانی با ارکستر سازدهنی

اجرای شازده کوچولو ایرانی با ارکستر سازدهنی

به نقل از خبرگزاری مهر:

ارکستر خانه ساز دهنی و گروه موسیقی کاکتوس در اجرای بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به سراغ قطعات کلاسیک رفتند و خانه ساز دهنی قطعه «اهلی شدن» از مجموعه شازده کوچولو به آهنگسازی شادانفر را نواخت.

به گزارش خبرنگار مهر، دو گروه موسیقی کاکتوس و ارکستر خانه سازدهنی شامگاه جمعه ۲۵ بهمن به اجرای قطعات موسیقایی خود در بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در تالار رودکی پرداختند.

ابتدا در ساعت ۱۸ ارکستر خانه ساز دهنی به رهبری شهرام شادانفر روی صحنه آمدند و با اشاره وی شروع به نواختن کردند. در این اجرا، ارکستر خانه ساز دهنی هفت قطعه کلاسیک را بدون وقفه نواخت.

در این ارکستر همه اعضا تنها با سازدهنی موزیک های مورد نظر خود را می نواختند، از این هم‌نوازیِ ملودی های مختلف با استفاده از سازدهنی، ترکیبی منسجم و هماهنگ در یک ریتم خاص پدید آمده بود و ساز دهنی ها به راحتی توانسته بودند جای خالی سازهای مختلف را پر کنند.

یک ردیف از صندلی های قسمت پایین سالن رودکی خالی بود و بعضی از حاضران اعتراض داشتند که چرا گفته شده همه بلیت ها فروخته شده است درحالیکه هنوز صندلی های زیادی خالی هستند.

این ارکستر که در بخش رقابتی کلاسیک غیر ایرانی جشنواره موسیقی فجر حاضر شده قطعاتی از موسیقدانان مشهور تاریخ موسیقی دنیا را نواختند که از میان آنها می توان به قطعاتی از آثار ریچارد واگنر، پالسترینا، گابریل فاور، جرج فردریک هندل، بتهوون، آندرا گابریلی اشاره کرد.

علاوه بر اینها قطعه «اهلی شدن» از مجموعه شازده کوچولو که برگرفته از ساخته های خود شهرام شادانفر است برای مخاطبان نواخته شد.

بعد از اجرای خانه ساز دهنی با استراحتی کوتاه گروه موسیقی «کاکتوس» روی صحنه آمد و به اجرای قطعات کلاسیکی با استفاده از گیتار پرداختند.

گروه موسیقی سه نفره «کاکتوس» به سرپرستی رسول نجفیان فعالیت هنری خود را از سال ۹۱ آغاز کرده و در این اجرا علاوه بر نجفیان گیتار کلاسیک، جواد فرهی و سیاوش محمدی نیز با گیتار کلاسیک قطعاتی از باخ و ویوالدی را نواختند.

اعضای این گروه را سه جوان تشکیل داده بودند و آهنگ هایی آرام و بدون ریتم های تند از برزیل، اندونزی و اسپانیا نواختند.

لازم بود اجراهایی که در قالب بیست و نهمین جشنواره بین المللی فجر روی صحنه می روند، معرفی کوتاهی از اعضا و حتی قطعات اجرایی داشته باشند زیرا اعضای گروه بدون هیچ گونه سخنی با مخاطب از صحنه بیرون رفتند و حتی مخاطب نام قطعات را با توجه به ترتیب آنها تنها می توانست از روی بروشور گروه ها بخواند.


منابع:

خبرگزاری مهر

شبکه هنر و اجتماعی تیوال

نویسنده : خانه سازدهنی

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
ورود و عضویت
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد