سازدهنی کروماتیک cx12:

 

 

از صدای جنگ تا طنین زندگی:آتشی که برای موسیقی خاموش شد!

آلفرد برنارد نوبل شیمی‌دان، مهندس، مبتکر و اسلحه‌ ساز سوئدی و مخترع دینامیت است. او از سال ۱۸۹۴ تا روز فوتش صاحب اسلحه‌ سازی بزرگ بوفورس بود و در تغییر آن از یک کارخانه ذوب آهن به یک توپخانه­ سازی مدرن و یک کارخانه تولید مواد شیمیایی نقشی اساسی داشت. وی در آخرین وصیت­نامه خود سرمایه حیرت انگیزش را برای تأمین هزینه‌ های جایزه نوبل اختصاص داد. عنصر شیمیایی نوبلیم به احترام او نام‌ گذاری شده‌ است. امروزه آلفرد نوبل را بیشتر با جایزه ­اش و به ویژه جایزه صلح نوبل می­شناسند تا دینامیت!
hohner cx12 jazz
اقدام ارزشمند نوبل،‌ الهام بخش بسیاری از طراحان و مخترعان جنگ­ افزار در جهان برای گام برداشتن در مسیر صلح و زندگی بوده است. از جمله می­توان به هورست یاکوباشک (Horst Jakubaschk)، رئیس بخش تحقیق و توسعه کمپانی هوهنر آلمان (در اواخر دهه ۱۹۸۰ و اویل دهه ۱۹۹۰) اشاره کرد که او را با میراث ارزشمندش یعنی سازدهنی مشهور و دوست داشتنی CX-12 می­شناسیم.
وی پیش از کار در عرصه موسیقی و طراحی ساز، طراح کمپانی آلمانی اسلحه­ سازی هکلر و کوخ (Heckler & Koch) بود. ریک اپینگ (Rick Epping) طراح سازدهنی XB-40 هوهنر درباره طراح CX-12 چنین می­گوید: “مردی زیرک و جنتلمن (هورست)، به من گفت که او طراحی سلاح را به دلایل اخلاقی برای همیشه کنار گذاشته است و جهت آرامش روی به طراحی سازدهنی آورده­ است. او گفت که ترجیح می­دهد در مابقی عمر خویش به یاری موسیقی و نوای الهام بخش آن بشتابد به جای جنگ و صدای جان کاهش”.

 

 


مختصری درباره سازدهنی کروماتیک 
CX-12:‌

CX-12، در سال ۱۹۹۱ پا به دنیای زیبای سازدهنی گذاشت. طراحی این ساز، انقلابی در طراحی سازدهنی کروماتیک به شمار می­رود. شاید بارزترین مشخصه CX-12 از دید نوازندگان و کارشناسان عرصه سازدهنی تأکیدی است که بر سادگی، سهولت در باز و بسته کردن ساز و در عین حال زیبایی آن شده است.
از دیگر مشخصه ­های این ساز صدای گو­ش­نواز و حرکت آسان آن روی لب­های نوازنده است. یکی از مهم­ترین شاخصه­ های CX-12،‌ طراحی منحصر به فرد آن به منظور بازو بسته کردن آسان و سریع آن است. این ایده الهام گرفته از طراحی سلاح­های اتوماتیک و مدرن در جهان است که بدون نیاز به هرگونه ابزاری باز و بسته می­شوند.
Hohner_CX12_black
سازدهنی کروماتیک هوهنر cx12 black

 

خانه سازدهنی دیاتونیست

diatonist

آموزش قدم به قدم سازدهنی دیاتونیک

حتی برای شما که موسیقی نمی دانید!

 

  • این دوره برای آن دسته از علاقمندانی طراحی شده که همیشه در آرزوی نواختن سازدهنی بوده اند.
  • این دوره برای آن دسته از علاقمندانی طراحی شده که به دلیل عدم آشنایی قبلی با موسیقی و نواختن ساز تا به حال شروع نکرده اند.
  • تمامی تمرینات به صورت کاملا عملی در طول دوره بارها مرور خواهد شد.
  • اگر ازکودکی آرزوی نواختن سازدهنی را داشته اید و نمی دانستید از کجا شروع کنید، تمامی مراحل آموزش سازدهنی دیاتونیک به صورت گام به گام در این دوره تدریس می شود.

یادگیری سازدهنی کار آسانی است،اگر…

با ما همراه باشید

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد