کاترین الیز بالن :

کاترین الیز بالن
کاترین الیز بالن

کاترین الیز بالن در ۲۷ جولای سال ۱۹۵۶ در ال پاسوی تگزاس بدنیا آمد.

کیت بالن در سین سیناتیِ اوهایو بزرگ شد. مادرش مری لو (ششم دسامبر فوت شده) یک پیانیست و نوازنده ارگ بود، و گروه کُر کلیسایی را رهبری میکرد که کاترین و پدرش آنجا خواننده بودند.

مادرش کاترین را از ۵ سالگی تعلیم پیانو داد و در ۷ سالگی ویولن را آموخت. سپس در ۱۳ سالگی سازدهنی را بدست گرفت. در این زمان جایی که نسل جدید موسیقی بلوز به روی کار  آمده بود، و هم زمان با موسیقی کلاسیک، هر دو در وجود کاترین جاری شد.

کاترین الیز بالن
کاترین الیز بالن

در دوران تینیجری تا دهه دوم زندگی کاترین فقط گاه گاهی سازدهنی میزد. ۲۲ سال بعد (سال ۱۹۹۱) وقتی که در سانفرانسیسکو زندگی میکرد با تعدادی از موزیسین ها ملاقات کرد.

آنها کاترین را تشویق کردند که دوباره هارمونیکا بنوازد. مدت کوتاهی پس از آن (سال ۱۹۹۲) کاترین به گروه بلوز متعلق به Elmer Lee Thomas بعنوان نوازنده هارپ پیوست و بعد از آن به خواندن تشویق شد.

در سال ۱۹۹۴ به برلین نقل مکان کرد و گروه خودش را تشکیل داد. در طی سالها نوازدگان و آهنگسازان متعددی را در برلین و اطراف آن ملاقات کرد. در سال ۲۰۰۲ با Nina T. Davis گروهی را تشکیل دادند، آنها  Alleycats را در دو سی دی ضبط کردند.

کاترین الیز بالن
کاترین الیز بالن

در سال ۱۹۹۸ Hattie St. John را ملاقات کرد که او هم از نیوزلند به برلین آمده بود. آنها باهم نوازندگی دوئت اثری با نام “خانم ها مقدم هستند” (Ladies First) را اجرا کردند.

آنها با هم دو سی دی به بازار ارائه کردند. برنامه آنها شامل فرم acoustic-folk-blues بود.

همچنین برای نواختن با Blues Rudy از Wittenberg  و Wild Women دعوت شد. Wild Women گروهی بود متشکل از Micha Maass (نوازنده درام)، Nina نوازنده پیانو، Amy Zapf  نوازنده باس، Tina Tandler نوازنده ساکسیفون، و Veronica Vogel نوازنده گیتار.

آنها با هم یک گروه قدرتمند به حساب می آمدند. کاترین همیشه از خانواده اش، دوستاننش و طرفدارانش به خاطر پشتیبانی شان تشکر می کند.

او نه تنها با نوازندگان محلی برلینی کار کرده است، بلکه همیشه مورد تشویق دوستانش از منطقه سانفرانسیسکو قرار گرفته است.

منبع: خانه سازدهنی

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.