نت سازدهنی Fly Me To The Moon

نت سازدهنی Fly Me To The Moon

نت سازدهنی Fly Me To The Moon

نام آهنگ

Fly Me To The Moon

مدت

۲ دقیقه ۱۲ ثانیه

سرعت

۱۴۰

نوع سازدهنی

کروماتیک ۱۶ سوراخ

حجم فایل

۶.۶۷ MB

حجم فایل

۶.۶۷ MB

در اینجا نت سازدهنی Fly Me To The Moon ساخته Bart Howard را برای شما قرار داده‌ایم. امیدواریم از نواختن این قطعه لذت ببرید.

بارت هوارد متولد ۱۹۱۵ در ایالات متحده آمریکا بود. او در سال ۱۹۳۴ به نیویورک رفت و در برنامه‌های تلویزیونی و کلوپ‌های شبانه شهر شروع به اجرای موسیقی کرد.

بارت هوارد در طول دوران فعالیت خود، بیش از ۳۵۰ آهنگ ساخت. او بیشتر برای ساختن ترانه‌هایی با سبک جاز شناخته می‌شود، ولی او در طول دوران فعالیت خود علاوه بر ترانه‌های سبک جاز، ترانه‌هایی در سبک‌های دیگر نیز ساخته است. به عنوان مثال، او ترانه‌هایی در سبک کاباره و جاز لاتین نیز ساخته است که به دلیل زیبایی و طراوت صدای او، بسیار محبوب شده‌اند. همچنین، بارت هوارد ترانه‌هایی در سبک پاپ ساخته است که بیشتر به شکل آرام و زیبا با موسیقی ساده و شنیدنی نوشته شده‌اند.

بارت هوارد در سال ۲۰۰۴ درگذشت، اما آثار او همچنان در صنعت موسیقی جاودانه باقی مانده‌اند. او در سال ۲۰۱۱ به عنوان یکی از برجسته‌ترین آهنگسازان تاریخ موسیقی، وارد “سالن مشاهیر آهنگسازی” شد.

مرا به ماه پرواز ده، یکی از ترانه‌های مشهور دهه ۵۰ میلادی است که در شناخته شدن بارت هوارد نقش بسیار مهمی داشته است. این ترانه در سبک جاز ساخته‌شده و با ملودی آرام و زیبا، باعث انتقال حسی زیبا به مخاطبان می‌شود. این ترانه ابتدا با نام به عبارت دیگر (In Other Words) و با صدای فلیچیا ساندرز در یک کاباره خوانده شد، اما به دلیل شناخته شدنش با جمله آغازین آن یعنی Fly Me to the Moon، ناشران آن را به صورت رسمی با این نام منتشر کردند. این ترانه برای اولین بار در سال ۱۹۵۴ با صدای کی بالارد ضبط شد و در سال‌های بعد، اجراهای مختلفی از این ترانه توسط خوانندگان و هنرمندان مختلف، از جمله فرانک سیناترا، تونی بننت، دایانا کرال، جوانی میتشل، الویس پریسلی، کیت بوش و بسیاری دیگر، انجام شد.

یکی از نسخه‌های معروف این ترانه، اجرای فرانک سیناترا در سال ۱۹۶۴ است که به همراه ارکستری بزرگ به نام Count Basie Orchestra اجرا شد و این اجرای مشهور با نام “Sinatra at the Sands” شناخته می‌شود.

“مرا به ماه پرواز ده” یکی از ترانه‌های مشهور و شناخته شده در سراسر جهان است. این ترانه در بسیاری از کشورها با نسخه‌های مختلفی اجرا شده است و در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری نیز به کار رفته است. الیور استون این آهنگ را در فیلم وال استریت در سال ۱۹۸۷ به نسل جدید معرفی کرد و کلینت ایستوود در سال ۲۰۰۰ از آن در فیلم کابوی‌های فضا استفاده کرد. همچنین در انیمه سریالی نئون جنسیس اوانگلیون در سال ۱۹۹۵، این آهنگ چندین بار خوانده و به عنوان موسیقی پایانی هر قسمت به کار رفته است. در سریال کره‌ای بازی مرکب نیز کاور این ترانه در موسیقی پس‌زمینه به وضوح شنیده می‌شود.

در پروژه آپولو، این ترانه به عنوان آهنگ ورودی مأموران پروژه آپولو ۱۰ استفاده شد. این پروژه فضایی در سال ۱۹۶۹ با هدف فرستادن انسان به سطح ماه آغاز شد و در نهایت مأموران این پروژه با استفاده از شاتل فضایی اپولو ۱۰ به فضا سفر کردند. با توجه به موفقیت این برنامه، از این قطعه موسیقی به عنوان سمبل ورود به فضا یاد می‌شود.

Fly me to the moon And let me play among the stars Let me know what spring is like On Jupiter and Mars In other words, hold my hand In other words, darling, kiss me

Fill my heart with song And let me sing forevermore You are all I long for All I worship and adore In other words, please be true In other words, I love you

توضیحات تکمیلی

برای کمک به نوازندگی بهتر شما، شرح مختصری از علائمی که در این نت سازدهنی زیبا وجود دارد، در سایت خانه سازدهنی ارائه می گردد.

خط اتحاد

خط اتحاد خطی کمانی یا منحنی شکلی است که اگر در بالا یا پایین دو نت همنام و هم‌صدا قرار گیرد، دو نت به یک نت تبدیل می‌شوند که ارزش زمانی آن از ترکیب ارزش زمانی آن دو نت تشکیل‌شده است.

خط اتصال

خط اتصال از اصطلاحات موسیقی، خطی کمانی شکل شبیه به خط اتحاد می‌باشد که در بالا یا پایین دو یا چند نت غیر هم صدا قرار می‌گیرد و صدای آن‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند. در سازدهنی نت‌هایی که خط اتصال دارند را با یک نَفَس اجرا می‌کنند. این نت‌ها کاملاً پیوسته (لگاتو) اجرا می‌شوند.

استاکاتو

استاکاتو با قرار دادن نقطه ای در بالا یا پایین یک یا چند نت، ارزش زمانی آن نت یا نت ها را به نصف کاهش می دهد. در این روش ابتدا نیمی از ارزش زمانی نت نوشته شده اجرا می شود و نیم دیگر آن نت سکوت می شود.

نویسنده : سوگند مردانی

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
ورود و عضویت
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد