راهنمای خرید سازدهنی ارزان برای نوازندگان تازه کار

راهنمای خرید سازدهنی ارزان برای نوازندگان تازه کار

سازدهنی ارزان

انواع سازدهنی

راهنمای خرید سازدهنی ارزان برای نوازندگان تازه کار


زمان مطالعه : ۶ دقیقه

[ratemypost-result]

در این نوشته خانه سازدهنی در مورد راهنمای خرید سازدهنی ارزان قیمت صحبت می‌کنیم. بیشتر نوازندگان تازه کار یا افرادی که به دنبال شروع دوره‌های آموزش سازدهنی هستند در مورد خرید سازدهنی ارزان سوال می‌کنند و نیاز به اطلاعات درست دارند.

سازدهنی دیاتونیک ارزان قیمت

محبوب‌ترین و پرکاربردترین سبک سازدهنی، سازدهنی دیاتونیک است. این نوع سازدهنی یک کلید مشخص دارد و برای افرادی مناسب است که می‌خواهند (یا می‌توانند) در همان کلید ساز بزنند. سازدهنی دیاتونیک در تمام کلیدها وجود دارد، اما معمولا از کلید C یا همان کلید دو استفاده می‌شود.

در روش آموزشی خانه سازدهنی، نوازندگان ابتدا با سازدهنی دیاتونیک آشنا می‌شوند. این ساز پیچیدگی کمتری نسبت به سازدهنی کروماتیک دارد و در ابتدا نوازنده دردسر کمتری با آن خواهد داشت. همچنین قیمت سازدهنی دیاتونیک نسبت به سازدهنی کروماتیک ارزان‌تر است. پس اگر به دنبال خرید سازدهنی ارزان قیمت هستید، بهتر از به سازدهنی دیاتونیک فکر کنید.

سازدهنی دیاتونیک Swan 10 Hole 20 Tone

اگر به دنبال یک برند سازدهنی ارزان هستید می‌توانید از تولیدات شرکت Swan استفاده کنید. به عنوان معیاری برای مقایسه، قیمت محصولات Swan در حدود یک چهارم قیمت محصولات برند Hohner است. سازدهنی دیاتونیک Swan 10 Hole 20 Tone یک سازدهنی ارزان و مناسب برای شروع آموزش است. این ساز با کاور استیل و نقره‌ای رنگ و با شانه پلاستیکی صدای مطلوبی دارد. همراه با این سازدهنی یک قاب پلاستیکی و یک دستمال نخی مخصوص تمیز کردن ساز هم دریافت خواهید کرد.

اگرچه نمی‌توان سازدهنی دیاتونیک Swan 10 Hole 20 Tone را با محصولات برندهای بزرگ مقایسه کرد، اما همان طور که گفته شد این ساز صدای مطلوبی دارد. در نگاه اول، بیشتر نوازندگان از رنگ نقره‌ای و طرح براق آن که شبیه به سازهای سطح بالا است، خوششان می‌آید. همچنین کتابچه راهنمای همراه این ساز که در مورد نحوه استفاده و مراقبت از آن نکاتی را بیان می‌کند، حس خوبی را به شما می‌دهد.

Swan 10 Hole 20 Tones Harmonica Key of C Blues,Mini Harmonica for Beginners

سازدهنی دیاتونیک Suzuki MR 200 C Harpmaster

با این که برند Suzuki در مقایسه با سایر برندهای تولید کننده سازدهنی برند ارزان قیمتی به حساب نمی‌آید، اما سازدهنی دیاتونیک Suzuki MR 200 C Harpmaster قیمت نسبتا پایینی دارد و برای شروع گزینه ایده‌آلی به شمار می‌رود. بدون تردید، قطعات این سازدهنی دیاتونیک استاندارد ۱۰ سوراخ، کیفیت و دقت محصولات سوزوکی را دارند. همچنین طراحی ظاهری این ساز، مانند سازدهنی کلاسیک است که همین عامل برای نوازندگان یک جذابیت به شمار می‌رود. Suzuki MR 200 C Harpmaster یک سازدهنی ارزان اما با کیفیت است که در بازار ایران هم در دسترس است. برش دقیق تیغه‌ها که توسط لیزر انجام شده است، قابلیت بندینگ و ایجاد جلوه‌های بلوز را به راحتی در اختیار نوازنده قرار داده است. بدنه این ساز کلاسیک از جنس استیل (فولاد ضد زنگ) و شانه پلاستیکی آن از پلیمر ABS تولید شده است.

Suzuki MR 200 C Harpmaster

سازدهنی دیاتونیک Hohner Special 20

یک سازدهنی دیاتونیک حرفه‌ای و با کیفیت که ساخت شرکت آلمانی هوهنر است. سازدهنی دیاتونیک Hohner Special 20 در حال حاضر در بازار ایران هم موجود است و می‌توان گفت که برای شروع آموزش سازدهنی یک انتخاب مناسب به حساب می‌آید. این ساز از تیغه‌های برنجی، کاور استیل و خوش دست و شانه از جنس پلیمر ABS ساخته شده است. این شانه استحکام و خاصیت آب بندی قابل قبولی دارد. با این ساز می‌توانید سبک‌های موسیقی بلوز، راک، کانتری و جاز را اجرا کنید و از آن لذت ببرید. در کنار تمامی این موارد، Hohner Special 20 یک سازدهنی ارزان قیمت در مقایسه با سایر مدل‌های هوهنر و یا سایر رقبای این شرکت به حساب می‌آید.

Hohner Special 20 Harmonica

سازدهنی کروماتیک ارزان قیمت

سازدهنی کروماتیک از نوع دیاتونیک پیچیده‌تر است. می‌توان گفت هم از نظر ظرافت و قطعاتی که در آن به کار رفته و هم از نظر نوازندگی، سازدهنی کروماتیک جزئیات بیشتری دارد. در طراحی سازدهنی کروماتیک، دکمه‌ای را می‌بینید که قطعه‌ای به نام اسلاید را حرکت می‌دهد. این قطعه مسیر جریان هوا را کنترل می‌کند. این ساز تمام نت‌های موجود در گام موسیقی غربی که از ۱۲ تن تشکیل شده است را می‌نوازد.

سازدهنی کروماتیک می‌تواند تا ۱۶ سوراخ داشته باشد. یک روش ساده برای مقایسه سازدهنی دیاتونیک و کروماتیک تشبیه آنها به دکمه‌های پیانو است. سازدهنی دیاتونیک تنها دارای کلیدهای سفید پیانو است، در صورتی که سازدهنی کروماتیک هم کلیدهای سفید و هم سیاه را دارد. در دوره‌های آموزشی خانه سازدهنی، سازدهنی کروماتیک به نوازندگان سطح متوسط که شروع به یادگیری آهنگ‌های پیچیده‌تر می‌کنند، آموزش داده می‌شود.

همان طور که شما هم حدس می‌زنید، این ساز نسبت به سازدهنی دیاتونیک قیمت بالاتری دارد.

سازدهنی کروماتیک Swan 1248

یک انتخاب ارزان قیمت و قابل قبول برای نوازندگانی که قصد دارند آموزش سازدهنی کروماتیک را شروع کنند، تهیه سازدهنی Swan 1248 است. همان طور که قبلا گفتیم، یکی از برندهای سازدهنی ارزان قیمت که البته کیفیت مناسبی هم دارد، برند Swan است. این سازدهنی کروماتیک ۱۲ سوراخ می‌تواند سه اکتاو را پوشش دهد. بدنه این ساز از جنس استیل (فولاد ضد زنگ) و سانه آن پلاستیک ABS است.

نکته مهم: ممکن است از افرادی که قبلا این مدل سازدهنی را خریده‌اند بشنوید که سوراخ‌های آن کیپ بود و یا صدای عجیبی تولید می‌کرد. به این نکته توجه کنید که کیپ شدن سوراخ سازدهنی می‌تواند در اثر گرد و غبار و یا چسبیدن ویندسیور به تیغه باشد و الزاما نمی‌توان آن را یک ایراد فنی دانست. اما اگر بعد از رفع گرفتگی، صدای تولید شده از ساز فالش باشد (یعنی کوک نباشد) ساز شما ایراد دارد و باید آن را تعمیر کنید.

سازدهنی کروماتیک Discovery 48 از سری Chromonica

اگر به دنبال خرید سازدهنی ارزان از برند آلمانی HOHNER هستید، یکی انتخاب‌های مناسب سازدهنی کروماتیک Discovery 48 از سری Chromonica است. شرکت سازنده این سازدهنی را گزینه‌ای مناسب برای تازه کارها و نوازندگان مبتدی است. این سازدهنی یک ویرایش پیشرفته‌تر از تولیدات هوهنر در اوایل قرن ۲۰ است.

اولین سازدهنی کروماتیک HOHNER در سال‌های اولیه قرن بیستم ارائه شد. این شرکت تصمیم گرفت تا در اوایل قرن بیست و یکم به نوعی یکصدمین سالگرد این واقعه تاریخی را گرامی دارد و به همین دلیل از از Discovery 48 رونمایی کرد. اگرچه این سازدهنی ویژگی‌های کلاسیک سازدهنی کروماتیک قرن پیش را حفظ کرده است، اما طراحی ارگونومیک آن تمام ویژگی‌های یک ساز مدرن قرن ۲۱ را نیز به همراه دارد.

در حال حاضر، سازدهنی کروماتیک Discovery 48 در بازار ایران موجود است و به عنوان یک انتخاب ارزان در بین تولیدات HOHNER می‌توان از آن استفاده کرد.

Hohner Discovery 48

قیمت سازدهنی ترمولو

دسته سوم، سازدهنی ترمولو است که سازدهنی echo هم نامیده می‌شود. محبوبیت هارمونیک ترمولو را می‌توان به صدای متمایز آن نسبت داد؛ صدایی که در اثر پدیده ترمولو در موسیقی به وجود می‌آید و شبیه به ویبره است.

قیمت سازدهنی ترمولو از انواع دیاتونیک و کروماتیک پایینتر است. اما در بین نوازندگان حرفه‌ای سازدهنی از محبوبیت کمتری برخوردار است و همچنین بسیاری از تکنیک‌های نوازندگی سازدهنی را نمی‌توان با استفاده از این ساز اجرا کرد. در برخی از دوره‌های آموزشی، نوازندگی با سازدهنی ترمولو آموزش داده می‌شود.

قیمت سازدهنی آنسامبل

سازدهنی‌های آنسامبل یا ارکسترال، انواع ویژه‌ای از سازدهنی هستند که به اندازه سه دسته اصلی که قبلاً بحث شد متداول نیستد. این سازدهنی‌های تخصصی بیشتر در ارکسترها و گروه‌های سازدهنی استفاده می‌شوند. سازدهنی آکورد و سازدهنی باس از این دسته هستند.

سازدهنی آکورد از سازدهنی‌های معمولی بزرگتر است و با استفاده از آن می‌توانید حدود ۳۶ آکورد مجزا را که به صورت خوشه‌هایی از چهار نت تنظیم شده‌اند، بنوازید. در این سازدهنی هر نت توسط دو تیغه نواخته می‌شود که یک اکتاو از هم فاصله دارند. این ساختار باعث می‌شود که صدای ساز عمق بیشتری پیدا کند. از سازدهنی آکورد در گروه نوازی سازدهنی برای تکمیل ملودی و ریتم استفاده می‌شود.

جمع بندی

شاید برای شما هم سوال باشد که بهترین انواع سازدهنی ارزان کدام موارد هستند و چطور می‌توان در شروع یادگیری، یک سازدهنی با قیمت مناسب و با کیفیت قابل قبول تهیه کرد. این نوشته خانه سازدهنی در مورد خرید سازدهنی دیاتونیک و کروماتیک ارزان قیمت اطلاعات مفیدی را ارائه می‌دهد.

[ratemypost]

مترجم : پویا محمدی

نویسنده : پویا محمدی

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
ورود و عضویت
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد